Ποδοστήριο ή Ποδωστήριο...

Εδώ θα βρείτε "μαζεμένα" όλα τα σπηλαιολογικά Quiz των μελών μας. Μην διστάσετε να δημοσιεύσετε κι εσείς το δικό σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Ποδοστήριο ή Ποδωστήριο...

Δημοσίευση από caspex »

Επειδή πολλά γράφονται για τα ποδοστήρια τον τελευταίο καιρό, σκέφτηκα να κάνω μια ερώτηση ως προς τα χαρακτηριστικά του "ιδανικού" ποδοστηρίου ή ποδωστηρίου...

Για να βοηθήσω, τα χαρακτηριστικά είναι γνωστά, και είναι τα εξης:
1. Σωστό υλικό (και γιατί)
2. Τι δεν πρέπει να είναι το ποδωστήριο ή ποδοστήριο... (και γιατί, στην ουσία συνέχεια της ερώτησης 1)
3. Σωστό μήκος (και γιατί)

Υ.Γ.1: Όποιος απαντήσει κερδίζει ...10 βαθμούς. Κατα προτίμηση να απαντήσουν πρώτα οι σπηλαιολόγοι ΑΝΩ των πέντε ετών.... :D για να δούμε τι διδάσκουν στους νεότερους...
Υ.Γ.2: ...φυσικά πλάκα κάνουμε!
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
Άβαταρ μέλους
Stelios Zacharias
Active Member
Δημοσιεύσεις: 537
Εγγραφή: Δευ Απρ 04, 2005 2:40 pm
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Re: Ποδοστήριο ή Ποδωστήριο...

Δημοσίευση από Stelios Zacharias »

caspex έγραψε:Επειδή πολλά γράφονται για τα ποδοστήρια τον τελευταίο καιρό, σκέφτηκα να κάνω μια ερώτηση ως προς τα χαρακτηριστικά του "ιδανικού" ποδοστηρίου ή ποδωστηρίου...

Για να βοηθήσω, τα χαρακτηριστικά είναι γνωστά, και είναι τα εξης:
1. Σωστό υλικό (και γιατί)
2. Τι δεν πρέπει να είναι το ποδωστήριο ή ποδοστήριο... (και γιατί, στην ουσία συνέχεια της ερώτησης 1)
3. Σωστό μήκος (και γιατί)
Ας κάνω μια προσπάθεια, αν και δεν έκλεισα πενταετία...

1. υλικό (και γιατί)
Εγώ θα έλεγα στατικό υλικό κάτι με μικρό συντελεστή ελαστικότητας, ή και μηδενικό - είτε αυτό είναι ιμάντας είτε αυτό είναι σχοινί / κορδονέττο, για να μην χάνονται οι κινήσεις μας στο να τεντώνουμε το ποδο/ωστήριο αλλά στο να ανεβαίνουμε το σχοινί.

2. Τι δεν πρέπει να είναι (και γιατί, στην ουσία συνέχεια της ερώτησης 1)
Μάλλον δεν πρέπει να είναι ελαστικό... βλέπε πάνω

3. Σωστό μήκος (και γιατί)
Το σωστό μήκος είναι αυτό που επιτρέπει στον σπηλαιολόγο να τεντώσει τα πόδια και να βρίσκεται ταυτόχρονα το κρολ ένα δυο εκατοστά κάτω από το φρένο (όχι την χειρολαβή) του ζουμάρ. Αυτά όλα όταν είναι κρεμασμένος, όχι όταν είναι όρθιος στο έδαφος. Το γιατί είναι για την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των κινήσεών μας χωρίς να φρακάρει κιόλας το κρολ στο ζουμάρ.

Πως με βλέπεις;
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

Εξαιρετικά δομημένη απάντηση, όπως ακριβώς την ήθελα ΟΜΩΣ δεν απάντησες σωστά το 2 και έχεις ένα μικρό λάθος στο 3.

Για να το πάρει το ποτάμι μιας και έχουμε κι άλλα Quiz επαναδιατυπώνω αυτά τα οποία έγραψες:

1. Υλικό (και γιατί)
Εγώ θα έλεγα στατικό υλικό κάτι με μικρό συντελεστή ελαστικότητας, ή και μηδενικό - είναι σχοινί / κορδονέττο, για να μην χάνονται οι κινήσεις μας στο να τεντώνουμε το ποδο/ωστήριο αλλά στο να ανεβαίνουμε το σχοινί.

2. Τι δεν πρέπει να είναι (και γιατί, στην ουσία συνέχεια της ερώτησης 1)
Δεν θα πρέπει να είναι ιμάντας γιατί υπάρχει πιθανότητα λόγω του σχήματος του (πλακέ, επίπεδο) να εισχωρήσει στο crol και να μαγκώσει με αποτέλεσμα να μας ακινητοποιήσει.

3. Σωστό μήκος (και γιατί)
Το σωστό μήκος είναι αυτό που επιτρέπει στον σπηλαιολόγο να τεντώσει τα πόδια και να βρίσκεται ταυτόχρονα το κρολ ένα δυο εκατοστά κάτω από το φρένο (όχι την χειρολαβή) του ζουμάρ. Αυτά όταν ο σπηλαιολόγος είναι όρθιος στο έδαφος. Το γιατί είναι για την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των κινήσεών μας χωρίς να φρακάρει κιόλας το κρολ στο ζουμάρ. Εάν είναι μακρύτερο θα χάνουμε απόδοση (επειδή το ζητούμενο είναι η προώθηση του crol (φρένο στήθους) προς τα πάνω) Εάν είναι μικρότερο θα χτυπάει το φρένο στήθους πάνω στο χειρός (πάλι μικρότερη απόδοση)

Μπράβο Στέλιο!
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Active Member
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: Τρί Οκτ 25, 2005 10:06 am

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

Το πρώτο το σκέφτομαι ακόμα. Εγώ χρησιμοποιώ 6 χιλ. σχοινάκι πάντως. Υποθέτω πάντως ότι αν είναι δυναμικό το σχοινάκι, μπορεί σε μια δύσκολη στιγμή να χρησιμοποιηθεί και ως λανιέρα (βλ. κάποια κουίζ με τρομοσενάρια όπου έχεις χάσει τη λανιέρα σου).

Στο δεύτερο θα έλεγα λανιέρα ή πολύ λεπτό σχοινί για να μην μπλέκεται με το κρολ.

Στο τρίτο βρίσκω λογική την απάντηση του Στέλιου. Πάντως πιστεύω ότι το πιο πρακτικό είναι να είναι λίγο μακρύτερο και να ρυθμίζεις το μήκος με μια ψαλιδιά ώστε αν για κάποιο λόγο χρειαστεί μακρύτερο (σε κάποια τεχνική διάσωσης όπου το περνάς από το καραμπίνερ του ζουμάρ ίσως;;;), να μπορείς να το ρυθμίσεις.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Παναγιώτης την Πέμ Νοέμ 03, 2005 1:32 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Παναγιώτης Παπαϊωάννου / Σ.ΕΛ.Α.Σ.
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευση από dim.kar »

Μην ξεχνάμε πως μπορεί να παίξει και το σενάριο απεγκλωβισμού με το ποδωστήριο... Κορδονέττο και πάλι κορδονέττο...

Δημήτρης
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

Εαν χρησιμοποιείς 6 χιλ. τότε ο μόνος τρόπος να είναι αυτό στατικό είναι να έχει κατασκευαστεί από κέβλαρ ή από dyneema. Τα υλικά αυτά εκτός από στατικά έχουν και μεγάλη αντοχή (18-22 Κn).
Άβαταρ μέλους
Stelios Zacharias
Active Member
Δημοσιεύσεις: 537
Εγγραφή: Δευ Απρ 04, 2005 2:40 pm
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Stelios Zacharias »

caspex έγραψε:Εξαιρετικά δομημένη απάντηση, όπως ακριβώς την ήθελα ΟΜΩΣ δεν απάντησες σωστά το 2 και έχεις ένα μικρό λάθος στο 3.

3. Σωστό μήκος (και γιατί)
Το σωστό μήκος είναι αυτό που επιτρέπει στον σπηλαιολόγο να τεντώσει τα πόδια και να βρίσκεται ταυτόχρονα το κρολ ένα δυο εκατοστά κάτω από το φρένο (όχι την χειρολαβή) του ζουμάρ. Αυτά όταν ο σπηλαιολόγος είναι όρθιος στο έδαφος. Το γιατί είναι για την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των κινήσεών μας χωρίς να φρακάρει κιόλας το κρολ στο ζουμάρ. Εάν είναι μακρύτερο θα χάνουμε απόδοση (επειδή το ζητούμενο είναι η προώθηση του crol (φρένο στήθους) προς τα πάνω) Εάν είναι μικρότερο θα χτυπάει το φρένο στήθους πάνω στο χειρός (πάλι μικρότερη απόδοση)

Το έγραψα το "πάνω στο σχοινί" επειδή θυμάμαι ότι μου έκανε εντύπωση που το έγραφε στο TSA το αγγλόφωνο που το διάβασα όσο ήμουν ανάσκελα τον τελευταίο μήνα. Τώρα που το ξανακοίταξα λέει ότι το fine tuning - δηλαδή η τελική διόρθωση για το μήκος του ποδο/ωστήριου πρέπει να γίνεται όταν ο σπηλαιολόγος είναι κρεμασμένος. Στην σελίδα 149 έχει και ωραίες λεπτομέρειες για το τι να προσέχουμε και στα ποδο/ωστήρια και γενικά στην εφαρμογή των υλικών στο σώμα για να αποφεύγουμε το να χάνουμε έστω και εκατοστό με κάθε βήμα.
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

Όπως το λές: Άλλο "fine tuning" και άλλο ρύθμιση του μήκους του σκοινιού...

Μάλιστα τώρα που ξανακοιτάω το κείμενο θα έλεγα:

3. Σωστό μήκος (και γιατί)
Το σωστό μήκος είναι αυτό που επιτρέπει στον σπηλαιολόγο να τεντώσει τα πόδια και να βρίσκεται ταυτόχρονα το κρολ εφαπτόμενο του ζουμάρ (όχι στην χειρολαβή). Αυτά όταν ο σπηλαιολόγος είναι όρθιος στο έδαφος. Το γιατί είναι για την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των κινήσεών μας χωρίς να φρακάρει κιόλας το κρολ στο ζουμάρ. Εάν είναι μακρύτερο θα χάνουμε απόδοση (επειδή το ζητούμενο είναι η προώθηση του crol (φρένο στήθους) προς τα πάνω) Εάν είναι μικρότερο θα χτυπάει το φρένο στήθους πάνω στο χειρός (πάλι μικρότερη απόδοση)

Αφαίρεσα την φράση: "ένα δυο εκατοστά κάτω" και συμπλήρωσα το "εφαπτόμενο". Έτσι το "fine tuning" θα γίνει φυσικά πάνω στο σκοινί και η τάση από το βάρος μας θα εξασφαλίσει αυτά τα 1-2 εκατοστά... Συμφωνείς?
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
Απάντηση